7e dag Reisdag naar New York

26 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Het is opnieuw een zonnige dag. Op tijd uit de veren om op pad te gaan richting NY. Na de file weg en voor de file in de stad zijn is het doel. Rondom Washington is een hoop  verkeersdrukte. Daarna wordt het iets rustiger maar zo rustig als de reis vanuit Canada richting Williamsport wordt het niet. De rit verloopt voorspoedig. Onderweg paar keer gestopt. Ook nog even contact gezocht met de "greeter" de contactpersoon voor de huur van ons appartement. Hij is in de buurt en kan ons rond aangegeven aankomsttijd ontvangen. We naderen na dit telefoontje vrij snel Newark en daarna zien we in de verte de Empire State Builing. We zitten dus op de goede weg. Iets verder zien we de complete sky line van New York vanaf de Noord West kant. WoW, super tof. Het wordt weer drukker, we merken dat we een stad naderen. Het is goed opletten geblazen want de wegen lopen dicht langs elkaar, je kunt hier heel gemakkelijk een afslag missen. Maar wij gaan in een keer goed. De greeter is er binnen 5 minuten en we kunnen de spullen weer uit de auto laden. Ik blijf op wacht, we staan dubbel geparkeerd en that's not Allowed. We zijn vrij snel,klaar, hebben niet veel mee dus daar is over nagedacht. Het appartement is klein maar modern en heeft 3 slaapkamers. De boys hebben nu een eigen slaapkamer en wij ook. De afgelopen dagen in de hotels hebben we met twee twee persoons bedden naast elkaar op een rijtje gelegen, gezellig en dat ging heel goed. Maar dit is ook weer fijn, even op jezelf. De derde slaapkamer is vanaf morgen bezet door Patricia, de nicht van Sjoerd, en haar vriend. Neef Kevin komt ook nog mee en die slaapt op de slaapbank in kamer. Wordt dus een volle boel, ze wilden ons hier graag in the City ontmoeten om s avonds met ons leuke dingen te doen, wij zijn benieuwd. De buurt waar we zitten is Hamilton Heights, 536 143 RD appartement 22 NY 10031. Het voelt een beetje als Amsterdam hier op straat, zelfde soort huizen, veel multi culten op straat, drukte en eettentjes om de hoek, net als de metro. Morgen op tijd op. Er is een rechtstreekse lijn met de metro van hier naar Downtown Manhattan, let's go for it, sightseeing New York tomorrow. Can't wait!