9e t/m 14e dag Vernon New Yersey

2 augustus 2017 - Vernon Township, Verenigde Staten

De ochtend van vertrek uit New York halen we Pat op van haar werk. Ze werkt als zelfstandige als asisstent bij operaties van  een schoonheidsinstituut waar ze onder andere plastische chirurgie uitvoeren. Ze hebben deze ochtend een dame die een face lift laat doen. Ze vraagt of ik mee wil om te kijken hoe dat gaat. Mijn interesse in heel veel zaken is groot maar om getuige te zijn van het opensnijden van beide kanten van iemands gezicht, die gelift wordt en strak getrokken en vervolgens weer dicht genaaid, achter de oren, no thanks I'll pass. Pat verteld mij dat alsof we een komkommer gaan snijden voor een frisse salade......it's just fun. Nou, ik sla even over. Het is een goede vriendin van haar dus daarom was er een mogelijkheid om mee te gaan en de operatie van 2en half uur te bekijken. Ik hou het liever bij de verhalen.

Ze werkt in upper east side, een deftige wijk met statige huizen, dus een plek waar duurdere dames hun gezicht laten liften. We pikken haar op en hebben ondertussen een mooie tour uptown. Ze wijst ons de weg de stad uit. We rijden langs het nieuwe New York Yankees Stadium, een gigantisch gebouw nog iets groter dan de Amsterdam Arena en bijna helemaal rond. Leuk om te zien. Het is wederom druk om de stad uit te komen en Sjoerd manouvreert prima op de instructies van Pat. Langzaam wordt de omgeving groener en wordt het ook rustiger. Onderweg stoppen we nog even om een kop koffie te halen bij koffietent zoals je dat in films ziet uit de jaren 70. Grappig, old school en nog lekkere koffie ook.  Pat heeft meerdere filosofiën over het leven, zo eet ze graag organic, ofwel biologisch. Echt alles wordt gehaald bij  boeren waarvan ze weet waar het vandaan komt. Dus rijden we langs de butcher die een eigen boerderij heeft waar het vlees vandaan komt. We halen verschillende soorten worsten want er moet als lunch gebarbecued worden. Na de slager gaan we naar de groenteman, verse groenten heel veel soorten en ook nieuwe groenten die wij niet kennen, alles onbespoten. Eenmaal thuis racen we als een wervelwind door haar huis, ze wil direct alles laten zien en het lijkt alsof de red bull nu heel goed aan het werk is. Ontzettend, wat een energie. Ze was vanochtend om 5 uur opgestaan en dat is niet te merken, we racen langs alles stores, en in rap tempo richting huis. Het lijkt alsof ze heel veel verschillende dingen in een minuut wil proppen. Wij moeten er vreselijk om lachen, ik haal een keer extra adem voor haar. Dat lijkt ze bijna te vergeten.

We ontmoeten de huisdieren.Een schattig hondje Willy, dan hebben we een mini huskie Leo en de kat Tarzan, een of ander bijzondere raskat van 5000 dollar. Daarom zit Tarzan ook aan een lijntje als hij in de tuin mag. Het is Kevin's baby, hij spreekt tegen Tarzan alsof het zijn zoon is, echt heel bijzonder om te zien. Good boy Tarzan. Hij heeft een speelkamer wat de jongens uiteraard interessant vinden en ongelofelijk maar waar, als ik mij afvraag waar onze jongens zijn en Kevin, dan zitten ze met z'n drieen om de kat heen in de speelkamer met een heleboel speelgoed. De kat wordt ge entertaint en lijkt het niet erg te vinden. Ondertussen ontferm ik mij over de hondjes, ze zijn echt zo schattig. Het zijn geen stoere honden maar knuffelhonden, of zo zijn ze gemaakt. Maar dat vinden wij niet erg,levende knuffels om ons heen die een hoop aandacht vragen. What a family. Pat heeft een hondenoppas, ze werkt veel dus heeft ze iemand in dienst die de honden verzorgd.

s Avonds rijden we naar het huis van Kevin. Ze zijn al 10 jaar een stel maar hebben ieder nog hun eigen huis, wat ontzettend zonde is want Kevin leeft bij Pat. Maar goed, wij naar zijn huis. Een prachtig optrekje, vrijstaand met een zwembad in de tuin. Waarschijnlijk badderen ze samen in het red bull bad want ook Kev heeft een tempo waar je U tegen zegt. Hij rent als een malle door de tuin om het gras te maaien, het pad te sproeien, onkruid te wieden en de auto's te rangeren. Hij is gek op snelheid en heeft 10 waterski's, 12 snowscooters, een racewagen, een RAM-van, een Nissan Nismo GTR een Bayliner. Daarnaast nog een verzameling flipperkasten, die het allemaal doen, een kluis met geweren en pistolen. Het is een groot showpaleis, dit huis. Bij alles wat ik zie hoor ik de bedragen. Ze zijn er trots op. Kevin heeft een loodgietersbedrijf en daar zijn er niet zoveel van, dus he is making a lot of money. Het idee is om het huis te verkopen als ze samen een nieuw gaan bouwen. Pat haar optrekje zal dan verhuurd worden. Voorlopig verblijven wij hier prima en wordt ons verteld dat wij morgen, op zondag, een Pool Party hebben bij Kevin thuis. De familie is uitgenodigd om ons te ontmoeten en dat is ontzettend leuk. De volgende dag vertrekken wij op tijd om te helpen met de voorbereidingen. Joost schrobt het bad en ontfermt zich over de schoonmaakrobot in het zwembad. Bob helpt zware spullen tillen, net als Sjoerd. Ik ga de keuken in met Pat om salades te maken. We hebben het allemaal erg naar ons zin. Alles staat klaar als de familie en nog wat vrienden komen. We treffen het, het is opnieuw een stralende dag met strak blauwe lucht. Het wordt een heerlijke dag, met foto's kijken, kennismaken, lekker eten en zwemmen en plonsen. Heel veel plonsen. De jongens en ook Sjoerd en Kevin maken de ene sprong na de andere, er wordt een hele show gegeven. Ondertussen spelen we nog verschillende spelletjes op het gazon en rijdt er af en toe iemand een rondje op Kevin's mini motor, jawel die heeft hij ook nog. Als iedereen aan het einde van de dag vertrekt maken we nog een kampvuur en roosteren we Marshmallows in het vuur, hoe Amerikaans is dat ?! De dag vliegt voorbij en met elkaar hebben we mooie herinneringen gemaakt. Zo fijn ook om te zien hoe Pat en Kev genieten van alle mensen die met hun spulllen zoveel plezier hebben.

De volgende dag is alweer ingevuld door onze gastheer en vrouw. We gaan varen. Een half uurtje rijden vanaf het huis van Pat ligt Greenwood Lake. Een prachtige rit hier naar toe, schitterende omgeving, mooi groen. Heel veel vrijstaande huizen onderweg met mooie ruimtes er om heen. Het is hier heerlijk rustig, weinig auto's. We treffen reeen aan die gewoon vrij rond lopen in iemands tuin. Het is fantastisch hier echt! En weer treffen we het met het weer, strak blauwe lucht, erg warm maar op de boot prima uit te houden. We gaan uiteraard niet gewoon rustig varen. Er moet iets gebeuren. In een rap tempo tovert Pat het waterski equipment tevoorschijn en voordat ik er erg in heb staat Bob op de ski's. Als Joost het mag proberen zien we hem in één trek hups op de ski's staan en laat ook hij zien te kunnen waterskiën. De boys hebben skiles gehad en daar hebben ze nu profijt van. Die koppies van die twee, blij en trots dat ze dit in een keer kunnen. Ook Sjoerd waagt een poging. Meestal lukken alle sporten hem wel maar dit keer krijgt hij het niet voor elkaar om uit het water te komen. Dat frustreert uiteraard, Pat die als een soort waternimf sierlijk op de ski's staat, en de jongens die met gemak uit het water komen en lang blijven staan. Het wil Sjoerd maar niet lukken, we hebben het vaak geprobeerd, heel veel geduld gehad maar helaas, dat wordt nog maar een keer een poging wagen op het IJsselmeer.

De dag erna is het weer een zonnige voorspelling. Aangezien we allemaal hebben genoten van de eerste dag op de boot gaan we nog een dagje. Vandaag komt Kevin met zijn jetski. Wat een geweld. Echt een mega scooter met heel veel PK. Hij is een soort beachboy die niet oud wil worden, zo lijkt het. Heel veel toys maar de jongens vinden dit fantastisch en maken allemaal een ritje bij hem achterop. Dit is nog erger om aan te zien dan de achtbaan op de Hoornse Kermis, wat een tumult en wat een hels kabaal en snelheid. Ik ben blij dat die iedereen veilig en wel weer afstapt. Dan heeft hij nog een stand up waterski. Zo'n snelheidsmonster waar je op moet staan. Sjoerd waagt een poging en na 4 x lukt het hem om erop te staan. Helaas verliest hij tijdens deze uitspatting onze Go Pro en dat is ontzettend jammer. Hier staan heel veel foto's en filmpjes op van deze reis en tja, die liggen nu hier op de bodem van het meer. Hij is even niet aanspreekbaar vanwege dit verlies en ik baal ook als een stekker. Maar relativeer snel, liever een Go Pro op de bodem dan een ongeluk met dit snelheidsmonster. Het is even slikken maar gelukkig hebben we ook veel met onze telefoons gedaan dus herinneringen genoeg vastgelegd.

We lunchen langs het meer en eten heerlijke scampi's in cocos, Pat en ik delen steeds onze maaltijden. Hierdoor kunnen we meerdere smaken proeven en we houden van heel veel dezelfde soorten voedsel. Sjoerd laat zich verwennen met een heerlijke vers gemaakte echte hamburger, net als Kev. De boys houden het bij een worst met currysaus.

Tijdens de vaart gooien we het anker uit zodat de jongens kunnen zwemmen naar de bomen aan de kant van het meer waar een touw aan hangt. Ze kunnen op de rotsen klimmen en dan al slingerend van de kant naar beneden in het water springen. Sjoerd doet ook mee en uiteraard onze lieve stoere Pat ook. Peetje kijkt vanaf het water toe drijvend op een stuk rubber met een drankje erin. Hoe heerlijk kan het leven zijn. Even later aan boord maken we nog een show met z'n allen met jumps, salto's en sierlijke duiken, we lijken echte waterratten en het meer is heerlijk verkoelend.

In de avond kookt Pat voor ons een heerlijke maaltijd en ontmoeten we Samantha, haar dochter die thuis woont maar die zich al die tijd nog niet heeft laten zien. Sam heeft zo haar attitude en dat hebben we gemerkt. Ik moet er om lachen maar als moeder kan ik me voorstellen dat je het vervelend vindt als je dochter zo doet. Ze heeft nl. al die dagen nog geen woord met ons gewisseld. Uiteindelijk komt het vanavond allemaal goed, ze heeft er nu zin in en tijd voor. Leuke meid en lekker eigengereid.

Op woensdag gaan we splitsen. Pat heeft bedacht dat wij met z'n tweetjes een Girls day gaan hebben en dat de boys naar het Waterpark gaan. Een soort Duinrell maar dan buiten in de bergen en 4 x zo groot. Sam regelt vrijkaartjes en hierdoor kunnen ze gratis naar binnen wat anders 35 dollar de man kost. Dit compenseert ons Spa bezoek bij de pedicure. We laten onze voeten behandelen met een complete Spa treatment. Dit is wat anders dan het reguliere pedicure bezoek in NL. Zittend in een massagestoel, echt heerlijk, worden de voeten en onderbenen compleet verzorgd en verwend. Ik voel me lekker licht na deze behandeling en heb heerlijk kunnen relaxen. Terwijl wij in de stoel zaten was Pat druk aan het werk via haar telefoon. Multitasken noemen we dat. Mooie voeten, mooie handen, complete opfrisbeurt en gezellig met z'n tweetjes rond gereden en boodschappen gedaan voor het avondmaal. Er zijn vrienden uitgenodigd, dat doen ze iedere woensdag dus ook vanavond. We gaan Mexicaans eten en alles is weer vers. Bij thuiskomst rent Pat gelijk de keuken in en moeten direct alle voorbereidingen getroffen worden. Het regent nu na al die warme dagen en het lijkt wel alsof ik onder de douche vandaan kom als ik van de auto richting huis ren. Maar Pat heeft geen tijd om zich om te kleden en staat in haar natte kleren het eten voor te bereiden voor vanavond. Ik krijg opdracht tomaten te snijden, Sjoerd snijt de uien, het knoflook en nog wat andere groenten. Ieder zo zijn taken. De jongens krijgen de opdracht de honden uit te laten en zo is Pat naast consultatent, assistant en housewife ook nog director. Terwijl ik dit schrijf heeft Pat Sjoerd na al onze voorbereidingen meegesleurd naar cardio tennis. Een combinatie van fitness en tennis. Hij heeft overal spierpijn vanwege de waterski pogingen maar Pat heeft no mercy voor Sjoerd. Hij moet mee en doet dat voor Pat. Bob maakt gebruik van de hot tub op dit moment in de spa van dit resort en ik wilde graag een moment voor mezelf en dit blog bijwerken. Nou, dat is gelukt. Joost ligt op bed met twee honden die zich lekker laten kriebelen door Joost zijn handen en Tarzan ligt trouw naast mij terwijl ik schrijf. Ik kijk uit op het balkon van het appartement waarachter een groen woud van bomen en bloemen op de porche. Het voelt als een echte cottage waar mensen zich terugtrekken om gedachten op papier te zetten. Het is een fijne plek, veilig en vredig. En het zonnetje komt alweer voorzichtig tevoorschijn.

We wachten alleen nog op de beren die hier in het woud leven. Normaal gesproken zien ze hier regelmatig beren maar het is ons nog niet gelukt om ze te zien. We hebben nu eten buiten de afval container gelegd om ze te lokken. HOe fantastisch zal dat zijn als we die beren nog te zien krijgen.

Lieve mensen, bedankt voor jullie reacties tot nu toe op mijn blog, ik ontvang ze allemaal en dat is leuk!

De afgelopen dagen had ik weinig tijd om te schrijven omdat we veel tijd met elkaar zijn en dan is het wat onbeleefd om je terug te trekken en je eigen ding te doen.

Namens ons vier kan ik nu al zeggen dat wij tot nu toe met elkaar een onvergetelijke reis maken waarin we zoveel zien en doen. De stemming is goed en iedereen geniet. Het plan is om vrijdag hier vandaan te vertrekken richting Canada, hoe en wat is nog niet vastgelegd. We zouden eigenlijk morgen al gaan maar Pat wil niet dat we weggaan. We hebben zelfs nog geprobeerd om een week langer te kunnen blijven maar dat werd toch wat ingewikkeld bij WOW air, behalve als je een heleboel geld neerlegt. We blijven dus een dag langer bij hun thuis en hebben afgesproken om vooral snel weer naar deze prachtige plek terug te komen...........

1. Danielle:
    3 augustus 2017
    Vanmorgen lekker even jullie verhalen gelezen. Wat een indrukken, belevenis en fantastische ervaring!! Geniet, kus van ons