Canada en America 20 juli t/m 7 augustus 2017

19 juli 2017 - Amsterdam, Nederland

Hoe het allemaal begonnen is:

11 jaar geleden stopte ik met mijn werk als stewardess bij de KLM. In al die jaren ben ik naar verre landen gereisd en heb ik uiteraard al veel gezien. Landen welke op mij een onvergetelijke indruk hebben gemaakt waren India, Zanzibar, China en America. India vanwege de cultuurshock, ik werd er letterlijk ziek door alles wat ik om mij heen zag, later kon ik de schoonheid die het land ook bezit wel waarderen. Ik heb daar rond gereisd, de cultuur letterlijk mogen proeven en onder andere de Taj Mahal bezocht. Zanzibar vanwege mijn ervaring tijdens het zwemmen in open zee met dolfijnen en als extra toegift een babydolfijntje. China vanwege de chinese muur waar ik overheen gewandeld ben. Tijdens de tour hadden we een lunch. Tijdens de lunch werd een compleet stuk varken geserveerd, er werden twee eetstokjes door de huidlaag met haren en vet geprikt, dat werd uit elkaar getrokken en vervolgens was het vlees zichtbaar............. ik had gelijk geen trek meer. Het zijn herinneringen aan een mooie tijd.

New York:

En dan was daar de eerste keer New York. Het gevoel dat je hebt dat wanneer je gewoon je werk hebt gedaan, je  vervolgens JFK airport verlaat en met de bus richting stad wordt gereden. En dat moment dat je dan voor het eerst de sky line ziet verschijnen en daarna Manhattan inrijdt om naar je hotel te worden gebracht. Dat gevoel vergeet ik ook nooit meer. De eerste keer in New York over straat wandelend, het geluid van het verkeer, de yellow cabs, de geur van de pretzelkarretjes op bijna elke hoek. De rook uit de putten in de straten. Het lawaai van de sirenes van de NYPD. Ik zie, ruik en hoor alles nog. New York heb ik vaak gevlogen ook omdat ik de reis kon aanvragen.  De eerste keer op the Empire State. De lift omhoog, de druk op je oren en eenmaal on top of the roof, het uitzicht over de stad, toen nog met de Twin Towers in beeld. Onvergetelijk. Ik dacht terug aan een scene in de film "Sleepless in Seattle", voelde me rijk en een filmster...... Deze stad voelde direct goed, prettig, veilig, alsof ik er altijd al was geweest, het voelde vertrouwd en ik voelde mij daar elke keer als ik er was one of the locals. Vond het heerlijk om daar te zijn en te vertoeven.

Droom:

En zo bladerde ik 7 jaar geleden weer eens door mijn fotoboek van de KLM en ik droomde..........als ik over een aantal jaren 50 word dan wil ik ter ere van deze bijzondere verjaardag mijn boys meenemen naar deze prachtige stad. Wat lijkt me dat super om als ouder aan je kind te mogen mee geven. Een belevenis waar ze later hoop ik nog met veel plezier aan terug zullen denken. Het is voor mij een life event. Je moet het leven vieren, ik doe dat graag met mijn kids, mooie herinneringen maken. En toen ik eenmaal was begonnen met sparen ontmoette ik later Sjoerd. En wij kwamen er tijdens onze eerste date al achter dat wij allebei een voorliefde hebben voor de stad New York. Ik vertelde van mijn droom en plan, dat ik een spaarrekening had geopend genaamd "New York"en dat mijn doel is om in het jaar dat ik 50 zal worden de stad wil bezoeken met Bob en Joost. En nu, zijn we 6 en half jaar verder na die eerste ontmoeting en gaan we met zijn vieren mijn wens waarmaken. Hoe mooi is dat ?! Heel mooi kan ik jullie zeggen. Ik voel mij een bevoorrecht mens dat wij dit met elkaar zo kunnen en mogen doen. Er is hard voor gewerkt en gigantisch naar toe geleefd. Het reisplan ligt klaar en morgen stappen wij op het vliegtuig richting Toronto. Blij dat ik de 50 mag aantikken, blij dat wij met z'n vieren dit avontuur in goede gezondheid mogen beleven (op een gescheurde meniscus na dan). Maar ondanks dat, we gaan ervoor en delen graag met jullie onze ervaringen tijdens de reis!

De route wordt Toronto, Niagara Waterfalls, Wiliamsport, Washington DC, Lancaster (Amish people), New York, New Jersey/West Milford- familiebezoek, Binghamton, Toronto.

To be continued...............

1. Mam:
    19 juli 2017
    Mooi beginverhaal.....back in time !!!!....een droom komt uit!! Geniet ervan lieverd met je mannen!! xxxx
  2. Mariët:
    19 juli 2017
    Heel veel plezier, geniet van de belangrijkste mannen om je heen. Fijn dat je ons weer op de hoogte houdt van jullie belevenissen! Liefs Lo, Mariët, Yannick en Florian
  3. Claudia:
    20 juli 2017
    Petra wat een prachtig voorwoord !
    Make your dreams come true :)

Geniet van deze droomreis met elkaar,
    wij gaan vast en zeker genieten van je verhaal.

Hartelijke groeten,
    Claudia
  4. Paul:
    22 juli 2017
    Fijne vakantie! Geniet ervan met de familie