3e dag de grens over!

22 juli 2017 - Williamsport, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vanochtend eerst met elkaar gezwommen in ons hotel. Daarna was het nog geen 15 minuten rijden om bij de Amerikaanse grens te komen. HIer kom je niet zomaar doorheen. Iedereen wordt bij de grens aangehouden. Je wordt volledig ondervraagd, wat je komt doen, waar je bent geweest, uit welk land je komt, hoe je gereisd bent, wanneer je voor het laatst in de US bent geweest, etc, ect. Daarna wordt je er als toerist tussenuit gehaald en moesten wij in een apart kantoor opnieuw vragen beantwoorden, vingerafdrukken nemen, foto maken en formulieren invullen. Het was net een soort film. Sjoerd werd wat ongemakkelijk onder de situatie en raakte een beetje van slag en zijn tekst kwijt. Gelukkig blijf ik dan juist heel rustig dus nam ik het gesprek over en konden we daarna met alles stempels en formulieren terug naar de auto. Het was druk bij de grens maar na een half uurtje rijden kwamen we op een rustiger snelweg en hebben wij een heerlijke rit gehad. Halverwege de rit begon het te regenen. Dat vonden wij prima. We moesten toch de rest van de dag zo´n beetje in de auto zitten. Tussendoor in Pennsylvania nog een natuurcentrum bezocht en de snelweg afgeweest om een rondje door de bossen te rijden. Onderweg staken hertjes over, roofvogels gezien, dode beesten langs de weg, mooie huizen, oude huizen, zwarte koeien met witte koppen en bomen, heel veel bomen. We kijken teveel films, het was zo´n route dat je zegt van `en wanneer worden we aangehouden door een vreemde man met witte bus, die ons ontvoerd en vermoord` echt, afgelegen weggetjes, louge boerderijtjes en jawel.....een witte bus in de achtervolging. hihi we maken onze eigen film wel. De route naar Williamsport was prachtig, door de bergen, door de wolken rijdend, met een prachtige groene omgeving daarbij. En ja, de auto is niet alleen lekker ruim maar rijdt ook prima. KLaar voor de nacht in The Red Roof Inn in Williamsport, gaan wij nu aan onze nachtrust beginnen. Met een volgende reislogger sessie zal ik wat foto´s plaatsen. Nu gaan de luikjes dicht. Welterusten.